Мета курсу: формувати знання основ літературної критики та  виробити навички літературно-критичної діяльності. Курс пов’язаний з такими навчальними дисциплінами навчального плану підготовки фахівців, як: вступ до літературознавства історія української літератури, історія зарубіжної літератури, літературна критика, теорія літератури.

  1. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення даної навчальної дисципліни: знання і вміння реалізовувати набутий досвід як педагога-словесника у майбутній професійній діяльності; дослідження та вивчення історії розвитку української літературної критики, напрямків та шкіл, методично-дослідницького інструментарію та термінології, праць відомих українських критиків; спроможність творчо реалізовувати власну професійну діяльність із використанням набутих знань, застосовувати набутий досвід у педагогічній діяльності. Сфера реалізації здобутих компетентностейпід час працевлаштування: робота в освітніх і наукових установах, організаціях гуманітарного спрямування, мистецьких і культурних центрах.
  2. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.

Змістовий модуль 1.  Літературна критика

Тема 1. Вступ. Літературна критика як відносно самостійний вид творчої діяльності.

Тема 2. Передумови й особливості формування української літературної критики. Літературно-критичні виступи в 20–40-х рр. ХІХ ст.

Тема 3. Літературно-естетична думка в Західній Україні (20–60-ті рр. ХІХ ст).

Тема 4. Стан і функціонування української літературної критики 50–60-х рр. ХІХ ст.

Тема 5. Літературна критика 70–90-х рр. ХІХ ст.

Тема 6. Літературна критика кінця ХІХ–поч. ХХ ст.

Тема 7. Літературно-критична думка в Україні у міжвоєнний період (1917–1940 рр.) Здобутки української критики в Західній Україні.

Тема 8. Літературознавство і критика української діаспори.

Тема 9. Літературна критика другої половини ХХ ст.

Тема 10. Основні тенденції розвитку сучасної української літературно-наукової критики (ХХІ століття).

  1. Обсяг вивчення навчальної дисципліни: Кількість кредитівECTS – 4. Загальний обсяг годин – 120 (аудиторних – 40, з них:  лекційних – 20, практичних – 20, самостійна робота – 80).
  2. Форма семестрового контролю: екзамен
  3. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни: доктор філологічних наук, професор кафедри історії української літератури та компаративістики Рарицький О.А.
  4. Перелік основної літератури:
  5. Гром’як Р. Історія української літературної критики (від початків до кінця ХІХ ст.) – Тернопіль, 1999. – 223 с.
  6. Федченко П.М. Михайло Драгоманов. Життя і творчість. – К.: Дніпро, 1991. – 362 с.
  7. Іванишин П. Критика і метакритика як осмислення літературності: монографія. – К. : ВЦ «Академія», 2012. – 288 с.
  8. Історія української літературної критики. Дожовтневий період. – К.: Наукова думка, 1988. – 456 с.
  9. Михайлин І.Л. Історія української журналістики ХІХ ст. Підручник. – К.: ЦНЛ, 2003. – 720 с.
  10. Поліщук Я. Ревізії пам’яті: літературна критика. – Луцьк: Твердиня, 2011. – 216 с.
  11. Наєнко М.К. Історія українського літературознавства. Підручник. Вид. 2-ге, доповн. – К.: Видавничий центр «Академія», 2001. – 360 с.
  12. Федченко П.М. Літературна критика на Україні першої половини ХІХ ст. – К.: Наукова думка, 1982. – 381 с.

Науково-педагогічний працівник: О.А. Рарицький

Завідувач кафедри: О.А. Рарицький