Мета курсу: формувати знання основ літературної критики та виробити навички літературно-критичної діяльності. Курс пов’язаний з такими навчальними дисциплінами навчального плану підготовки фахівців, як: вступ до літературознавства історія української літератури, історія зарубіжної літератури, літературна критика, теорія літератури.
- Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення даної навчальної дисципліни: знання і вміння реалізовувати набутий досвід як педагога-словесника у майбутній професійній діяльності; дослідження та вивчення історії розвитку української літературної критики, напрямків та шкіл, методично-дослідницького інструментарію та термінології, праць відомих українських критиків; спроможність творчо реалізовувати власну професійну діяльність із використанням набутих знань, застосовувати набутий досвід у педагогічній діяльності. Сфера реалізації здобутих компетентностейпід час працевлаштування: робота в освітніх і наукових установах, організаціях гуманітарного спрямування, мистецьких і культурних центрах.
- Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.
Змістовий модуль 1. Літературна критика
Тема 1. Вступ. Літературна критика як відносно самостійний вид творчої діяльності.
Тема 2. Передумови й особливості формування української літературної критики. Літературно-критичні виступи в 20–40-х рр. ХІХ ст.
Тема 3. Літературно-естетична думка в Західній Україні (20–60-ті рр. ХІХ ст).
Тема 4. Стан і функціонування української літературної критики 50–60-х рр. ХІХ ст.
Тема 5. Літературна критика 70–90-х рр. ХІХ ст.
Тема 6. Літературна критика кінця ХІХ–поч. ХХ ст.
Тема 7. Літературно-критична думка в Україні у міжвоєнний період (1917–1940 рр.) Здобутки української критики в Західній Україні.
Тема 8. Літературознавство і критика української діаспори.
Тема 9. Літературна критика другої половини ХХ ст.
Тема 10. Основні тенденції розвитку сучасної української літературно-наукової критики (ХХІ століття).
- Обсяг вивчення навчальної дисципліни: Кількість кредитівECTS – 4. Загальний обсяг годин – 120 (аудиторних – 40, з них: лекційних – 20, практичних – 20, самостійна робота – 80).
- Форма семестрового контролю: екзамен
- Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни: доктор філологічних наук, професор кафедри історії української літератури та компаративістики Рарицький О.А.
- Перелік основної літератури:
- Гром’як Р. Історія української літературної критики (від початків до кінця ХІХ ст.) – Тернопіль, 1999. – 223 с.
- Федченко П.М. Михайло Драгоманов. Життя і творчість. – К.: Дніпро, 1991. – 362 с.
- Іванишин П. Критика і метакритика як осмислення літературності: монографія. – К. : ВЦ «Академія», 2012. – 288 с.
- Історія української літературної критики. Дожовтневий період. – К.: Наукова думка, 1988. – 456 с.
- Михайлин І.Л. Історія української журналістики ХІХ ст. Підручник. – К.: ЦНЛ, 2003. – 720 с.
- Поліщук Я. Ревізії пам’яті: літературна критика. – Луцьк: Твердиня, 2011. – 216 с.
- Наєнко М.К. Історія українського літературознавства. Підручник. Вид. 2-ге, доповн. – К.: Видавничий центр «Академія», 2001. – 360 с.
- Федченко П.М. Літературна критика на Україні першої половини ХІХ ст. – К.: Наукова думка, 1982. – 381 с.
Науково-педагогічний працівник: О.А. Рарицький
Завідувач кафедри: О.А. Рарицький