Далі популяризуємо постаті письменників рідного краю – тепер уже серед учнів старших класів місцевих шкіл. Продовжуємо втілювати низку запланованих заходів до відзначення 190-річчя з дня уродин славного подільського письменника Степана Руданського.

15 березня кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри історії української літератури та компаративістики Любов Расевич і здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти навчально-наукового інституту української філології та журналістики спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) Світлана Слободян, Марина Кір’янова-Щур, Іванна та Богдана Базелюк відвідали Кам’янець-Подільський ліцей №3 із відкритою лекцією «Степан Руданський: ОСОБИСТА ДРАМА ЗА ЛАШТУНКАМИ ІСТОРІЇ…».

Цього разу до плідної роботи залучили десятикласників. Магістранти у форматі відкритої інтерактивної лекції з використанням мультимедіа, елементами проблемної бесіди та цікавою вікториною практикувались у роботі зі школярами старших класів, а заразом і в нетрадиційному форматі провели урок літератури рідного краю – тематичного розділу, що передбачений усіма чинними програмами з української літератури, проте часто недолюблюється і дітьми, і вчителями – передусім через брак цікавих і підхожих матеріалів для його якісної реалізації.

Лекція стала важливим культурно-просвітницьким та естетичним заходом для учнів, оскільки сприяла поглибленню їхніх знань про літературне надбання регіону, а також увиразнила розуміння ними ролі, яку Кам’янець-Подільський відігравав у формуванні творчої особистості Руданського (сукупно з початою серією про літературних діячів Поділля – розуміння ролі міста як багатолітньої культурної й націєтворчої Мекки).

Така діяльна співпраця зі школами та коледжами міста вкрай потрібна й для магістрантів, які під час всіх етапів підготування проєкту активно використовували й розвивали набуті філологічні й методико-літературні компетентності: вивчали та аналізували творчий шлях Руданського, щоб створити наповнену пізнавальною та цікавою інформацією лекцію, учились релевантно відбирати й подавати інформацію, використовувати педагогічну майстерність задля ефективної взаємодії зі старшокласниками. Це стало чудовою практикою для майбутніх вчителів!

Кафедра історії української літератури та компаративістики

Навчальна лабораторія літературного краєзнавства

Залучення вчителів та учнів старших класів до співпраці в межах діяльності навчальної лабораторії літературного краєзнавства